نرم افزار ضد هک کیبرد!

نرم افزار های بسیار گسترده ای وجود دارند تا در زمان تایپ با کیبرد، از اطلاعات ورودی Log برداری کنند. توسط نرم افزار توانای Advanced Anti Keylogger میتوانید جلوی عملکرد این نوع نرم افزار ها را بگیرید [دریافت نرم افزار...]

نگاهی به کتاب دزدی شبکه جدیدترین کتاب یک هکر

itiran کتاب «دزدی شبکه»، که توسط یکی از هکرهای مشهور نوشته شده است، کتاب مناسبی برای خواندن در این فصل ( تابستان) است. با وجود این که تمامی داستان های این مجموعه تخیلی بوده، اما تکنیک ها و تکنولوژی هایی که در آن توضیح داده شده، واقعی هستند.
یک هشدار: کسانی که نظریه‌ی" امنیت از طریق مخفی نگاه داشتن" را باور دارند و از این روی اطلاعات و شیوه‌های هک کردن را فاش نمی سازند تا کمتر کسی از آن‌ها استفاده کند، از خواندن این کتاب، خشمگین خواهند شد.
هر فصل این کتاب، افزون بر توضیح کاملی که درباره‌ی هک کردن و روش‌های مقابله با آن ارایه می‌دهد، به بیان روند فکری هکرها برای حمله به سیستم‌های کامپیوتری، می‌پردازد.
این کتاب، نگاهی جذاب بر قواعد ذهنی خسته کننده و گه گاه، درخشان برای هک کردن است. این کتاب در نظر برخی اخلاقی نیست و گروهی از کارشناسان امنیتی بر این باورند، اگر چه کتاب دزدی شبکه قانونی است، اما این درست نیست که اطلاعات کاملی در باره هک در دست هر کسی که تنها 50 دلار ( بهای کتاب) بپردازد، قرار بگیرد.
کریس رایت، مشاور تکنولوژی شرکت امنیتی سوفوس اشاره کرد:« ما دید مبهم و مختصری درباره‌ی آموزش هک کردن به مردم داریم». وی در ادامه افزود: « این، پایانی برای مشکل هک کردن نخواهد بود، اگر ثمری وجود داشته باشد، این است که به منحنی یادگیری کسانی که می‌خواهد هک کردن را بیاموزند، سرعت می‌بخشد».
« راه‌های بیشماری برای آموزش دفاع از سیستم‌ها به ماموران امنیت شبکه‌ها وجود دارد، بدون آن که لازم باشد ابتدا به آنان چگونگی هک کردن را آموخت».رایت همچنین توضیح داد:«شرکت‌هایی که یک "هکرحرفه‌ای" را برای محافظت از شبکه‌ی خود به کار می‌گمارند، همچون مثل "انتخاب روباه برای نگهبانی قفس مرغ‌ها" است. ما بر این باوریم چنین افرادی قابل اطمینان نیستند».
جان ببکوک، ویراستار کتاب دزدی شبکه بر این باور است که این کتاب بیش از آن که ضرر داشته باشد، مفید است.
ببوک می‌گوید: «اگر بخواهید خود را از دشمن حفظ کنید باید آن را به خوبی بشناسید و این کتاب دشمن را از دیدگاه‌های گوناگون به شما معرفی می‌کند. همچنین من قبول دارم که مرزهایی وجود دارند که نباید پا را از آن فراتر نهاد، اما من فکر می کنم در این کتاب ما چند بار به این مرز نزدیک شده اما هیج گاه از آن عبور نکرده ایم».
کن پفیل، نویسنده یکی از فصل های مهندسی اجتماعی کتاب دزدی شبکه، در مورد این که چرا در نوشته هایش وارد جزییات شده است، بیان می‌کند: «سناریویی که ما در این کتاب شرح داده‌ایم، ممکن است برای همه پیش بیاید، اگر تا به حال اتفاق نیفتاده باشد. به هر روی، هدف اصلی من این بود که مردم را به به فکر کردن وا دارم». پفیل در ادامه ابراز کرد: «با شناختن برخی انگیزه‌ها و ریشه‌های فکری هک کردن، ما می‌توانیم در مرحله نخست، مانع روی دادن بسیاری از آن ها شویم».
ده فصل دزدی شبکه، شامل تحلیل برجسته‌ای درباره‌ی ردیابی worm ها به درون و بیرون کامپیوتر و دفاع در برابر آن‌هاست که توسط ریان راسل و تیم مولن نگاشته شده است.
مارک برنت، مشاور امنیتی مستقل، شرح مفصلی از آن چه که " مهندسی اجتماعی معکوس نامیده بیان کرده است. او از تضاد درونی خوانندگان استفاده کرده وآنان را به هک کردن شبکه‌های خود تشویق کرده است.
برنت مثالی را آورده است و می‌گوید بر روی یک CD ، برچسبی با عنوان «اطلاعات فروش» را بچسبانید و در یک نمایشگاه فناوری، جا بگذارید. با این فرض که یابندگان CD، نمی‌توانند مقاومت کنند و برای آن که بدانند درون آن چیست، نگاهی به آن خواهند انداخت و این CD که حاوی برنامه‌ی هک کردن است، اجازه می‌دهد وارد شبکه‌ی یابنده‌ی CD شوید.
فصلی را که جو گراند، موسس Idea Studio نوشته است، راه‌های سرگرم کردن شما را هنگامی که در انتظار پرواز در فرودگاه نشسته‌اید، شرح می‌دهد. این، کار احمقانه است که بخواهید به امنیت شبکه‌ی فرودگاه، لطمه‌ای وارد کنید!
دیگر نویسندگان این کتاب گروهی، ایدو دبراوسکی از سیسکو، پل کرایج (مشاور شبکه)، و دن کیمینسکی، مشاور ارشد امنیتی و شرکت شبکه آوایا، هستند.
کتاب 328 صفحه‌یی دزدی شبکه، صرف نظر از صفحه‌هایی که نویسندگان‌اش برای جذب خوانندگان به زور در آن گنجانده‌اند، کتاب بسیار اثرگذاری‌ست . این کتاب در عین حال که سرگرم کننده است، اما ذهن را با چیزهای بی ارزش پر نمی کند.

نگارش جدید Premiere طراحی می شود .

شرکت Adobe System به زودی نگارش ارتقاء یافته برنامه Premiere را عرضه می کند•
به گزارش news.com در نگارش جدید این برنامه تنها به کاربرانی است که از کامپیوترهای شخصی و سیستم عامل ویندوز XP استفاده می کنند•
از جمله بخش های به روز آمده این برنامه نرم افزاری موسوم به After Effect است• نگارش این نرم افزار که برای اضافه کردن افکت های تصویری به تصاویر ویدیویی است ویژه کاربران mas و ویندوز بوده است اما از نگارش جدید تنها کاربران ویندوز می توانند استفاده کنند•
همچنین برنامه تدوین صوتی Audition تنها از کامپیوترهای شخصی پشتیبانی می کند• به گفته مسوولان Adobe به روزآوردن این نرم افزار با دوباره نویسی کامل بسیاری بخش ها همراه بود که انجام این کار به خوبی که از سیستم های mac هم پشتیبانی کند از لحاظ اقتصادی نبوده است• وجود تعداد زیادی رقیب در این بازار از دلایل اقدام شرکت Adobe در حال حاضر کامپیوترهای Apple از برنامه های خوبی چون Final Cut برای تدوین تصاویر ویدیویی اشاره می کنند این برنامه محصول شرکت Apple است•
به نظر می آید استراتژی جدید Adobe این شرکت بزرگ سازنده نرم افزارهای گرافیکی برای Apple شکست بزرگی محسوب شود• اما به نظر می آید Apple که اخیراً نیز خبر عرضه سریع ترین کامپیوتر 64 بیتی که Power mac G5 نام دارد و اختراعی جدید موسوم به Final cut pro4 را اعلام کرده چندان از تصمیم Adobe نگران نشده است•
به گفته سخنگوی Apple این شرکت به تصمیم Adobe احترام می گذارد و روابط بین این دو شرکت در آینده نیز ادامه خواهد یافت به عقیده وی اکنون زمان خوبی که کاربران Macنرم افزارهای خود را تعویض کنند•
به گفته وی در کامپیوترهای Power mac G5 از نرم افزارهای شرکت Adobe پشتیبانی می کنند و سرعت برنامه ای چون فتوشاپ در این کامپیوترها دو برابر قبل خواهد بود•
گفتنی است شرکت مایکروسافت نیز اخیراً چنین اقدامی را در بازار مرورگرها انجام داده و اعلام کرده که دیگر مرورگر Internet Explorer را برای کامپیوترهای به روز نخواهد آورد• این اقدام در رقابت با مرورگر Safari شرکت Apple صورت گرفته است.