اگر برای شما دوستان عزیز زحمتی نیست یه نظری هم بدید.

قاضی زاده: گناه دوست یابی اینترنتی را به گردن اینترنت نیندازیم .

« به جای انداختن گناه ارتباط‌ها و دوست یابی‌ اینترنتی به گردن اینترنت و دشمنی و جبهه گرفتن در برابر این ابزار آن را درست معرفی کنیم.»
دکتر علی اکبر قاضی زاده، روزنامه نگار و استاد ارتباطات دانشگاه علوم اجتماعی دانشگاه تهران، در گفتگو با خبرنگار سرویس IT خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه، منکر ایجاد فساد از طریق اینترنت نیستم، گفت: « شکی نیست که ارتباط‌های نامشروع در فرهنگ ما عمل نادرستی شمرده می‌شود، اما باید گفت زمانی که دستاوردهای تازه یا کشف و اختراعات به راحتی از طریق اینترنت در دنیا انجام و استفاده‌های مفیدی از این پدیده می‌شود، چاره‌ای جز ایجاد ارتبا‌ط‌های اینترنتی باقی نمانده و جبر روزگار مانع استفاده‌ی داوطلبانه و گریز و مقابله با این پدیده می‌شود.»
مدرس دانشکده‌ی خبر، تصریح کرد: « قبل از ورود اینترنت ابزارهایی مانند تلفن و نامه هم برای ایجاد ارتباط‌های نادرست استفاده می‌شد و اینترنت همان اندازه که تلفن و نامه‌نگاری در این زمینه نکوهیده شمرده می‌شوند، منفی تلقی می‌شود، البته بعید هم نیست که ازدواج از طریق اینترنت به موفقیت بینجامد.»
وی در پاسخ به این سوال که چرا فرهنگ استفاده از این ابزار در کشور وجود ندارد، گفت: « برخی فرهنگ را یک کالاهای مستقل از انسان‌ها و بسته بندی شده‌ی قابل تزریق می‌دانند، در صورتی که فرهنگ در میان ماست و باید توسط ما رعایت شود.»
وی ادامه داد: « تنها تفاوت فرهنگ استفاده از این ابزار میان ما و سایر کشورها در این زمینه است که در سایر کشورها فرهنگ به مرحله‌ای رسیده که کسی به دلیل ارتباطات اینترنتی مورد مواخذه قرار نمی‌گیرد و این در حالی است که برقراری ارتباط‌های اینترنتی به عنوان کار ناشایست و غیر فرهنگی برای غیرت ایرانی گران تمام می‌شود.»
وی، افزود: « با فرهنگ سازی مناسب باید استفاده‌های صحیح از این پدیده برای جوانان توضیح داده شود تا جوانان از بعد منفی این پدیده ضربه نخوردند. اما اینکه چطور باید این کار انجام شود از گذشته وجود داشته و نسل‌های پیشین فکر می‌کردند که این وضعیت با تغییر حکومت درست خواهد شد و جمهوری اسلامی هم تلا‌ش‌های زیادی در این زمینه انجام داد که با افزایش جمعیت و شرایط محدود در جامعه خیلی موفقیت آمیز نبود.»
دکتر قاضی زاده چت (chat) را از شیک‌ترین و ارزان‌ترین ارتباط‌های اینترنتی دانست و گفت: « نباید اینترنت به علت چت کردن جوانان منفی شمرده شود این در حالی است که در حال حاضر به غیر از تمسخر و عیب جویی از کاربردهای اینترنت و کامپیوتر اقدام ریشه‌ای برای هدایت جوانان جهت آشنایی و آگاهی از معایب آن صورت نگرفته است.

سه خبر کوتاه از دنیای IT

درخواست برای wi-fi رو به افزایش است .
میزان تقاضای جهانی برای دسترسی به خطوط پرسرعت بی‌سیم رو به افزایش است و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که به زودی دنیایی از ارتباطات بی‌سیم گسترده شود.
هم‌اکنون در کشور آمریکا به ویژه میزان حرکت کلیه شرکت‌ها به سمت تکنولوژی‌های بی‌سیم بسیار مشاهده می‌شود. این روزها تلفن‌های شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی به طور مداوم مشغول است و کاربران خواستار استفاده از سرویس پرسرعت دسترسی به اینترنتی هستند که wi-fi نام دارد.
ماه گذشته کمپانی وریزون نیویورک بیش از هزار تماس تلفنی برای دسترسی به خطوط پرسرعت از سوی مشتریان خود داشت.
همچنین کمپانی SBC که پیش از ارائه خدمات wi-fi در فرودگاه دالاس پرداخته بود، قصد دارد با توجه به استقبال مردم این تکنولوژی را به سایر بخش‌های عمومی نیز گسترش دهد.

باگبیر دست بردار نیست
به نظر می‌رسد که نویسنده ویروس مخرب باگبیر همچنان با انجام تغییراتی در این کرم قصد داد تا به اینترنت ضربه‌های بیشتر و جدیدتری وارد کند.
بر اساس آخرین اطلاعات یک نوع جدید از کرم‌های کامپیوتری در حال پراکنده شدن در سطح اینترنت است و هدف این کرم نفوذ به کامپیوترهایی است که در آنها اطلاعات مالی نگه‌داری می‌شود.
یکی از محققان شرکت امنیتی سیمانتک که مشغول مطالعه و بررسی روی ویروس‌های کامپیوتری است می‌گوید: کرم Bug bear B که در حال گسترش است به راحتی می‌تواند کلمات رمز را سرقت کرده و وارد کامپیوترها شود.
به گفته وی زمانی که این کرم وارد یک سیستم می‌شود قادر است هرگونه اطلاعاتی را از روی کامپیوتر سرقت کرده و از طرف دیگر راه را برای حمله هکرها باز کند.
این کرم با اسامی و عنوان‌های بسیار متنوعی برای کاربران ارسال می‌شود.

بازاریابی اینترنتی با هنرپیشه‌های هالیوودی
شرکت‌های بزرگ اینترنتی یا به عبارتی همان دات کام‌ها، قصد دارند از شیوه‌های جدیدی برای بازاریابی محصولات خود استفاده کنند.
اخیراً یکی از سایت‌های خرید و فروش پوشاک در آمریکا اعلام کرده که قصد دارد از هنرپیشه هالیوودی یعنی <ووی آلن> برای انجام تبلیغات استفاده کند. وودی آلن حدود 10 سال پیش با حضور در تلویزیون و اجرای یک شو تبلیغاتی برای یک کمپانی توانست تا حدود 90 درصد فروش این شرکت را بالا ببرد که این میزان رقم قابل توجهی برای بسیاری از شرکت‌هاست. اما این خاطره از ذهن برخی از تاجران بیرون نرفته است.
مدیر این سایت می‌گوید: حالا تقریباً این کامپیوترها هستند که جایگزین تلویزیون‌ها شده‌اند به ویژه زمانی که مردم قصد خرید چیزی را دارند بیشتر به کامپیوترها مراجعه می‌کنند لذا استفاده از یک هنرپیشه محبوب مردم در اینترنت قطعاً‌ می‌تواند تأثیر مثبتی در مردم ایجاد کند.