بالاخره پس از 5 سال فیلم 90 دقیقه ای کائنا در چهارم ژوئن امسال به بازار می آید
شرکت سازنده انیمیشن های رایانه ای http://www.xilam.com در فرانسه به همراه چندین شرکت امریکایی توانست با استفاده از برنامه های گرافیکی موسوم به 3D و ترکیب آن با چندین برنامه ویژه ، سبک جدیدی از گرافیک رایانه ای را خلق کند. کائنا به همراه شخصیت اکسیس و سایر موجودات عجیب و غریب در این فیلم انیمیشن طوری جلوه می کند که بی اختیار تماشاگر خیال می کند تمامی شخصیت ها واقعیت دارند. در وهله اول شخصیت ها یادآور شخصیت های بازیهای رایانه ای است چرا که پاتریک داهر یکی از نویسندگان در سال 1997 قرار بود چنین شخصیت هایی را در بازیهای رایانه ای خود بگنجاند. اما جعبه ابزار این پروژه بزرگ را چه کسانی به منصه ظهور رسانده اند؟ الگوسازی و تحرک در انیمیشن کار گروه www.discreet.com که در 3D استاد هستند ، به وجود آمده اند. نقاشی از procreate.com بوده که به کمک فتوشاپ (adobe.com) تکمیل شده و به حالت texture درآمده است . همگام سازی روی واژه ها براساس تحرک لبها و دیالوگ ها نیز توسط گروه www.yulsoft.com انجام شده و هنر کمپوزیت نیز با استفاده از فناوری های http://www.Apple.com و http://www.Discreet.com و صورت پذیرفته است . ساخت موی شخصیت ها و ترکیب آن با لباس و بدن کاراکترها توسط http://www.digimation.com و reyes-infografica.net/company.php و سیال کردن کاراکترها در ابعاد 3 بعدی را http://www.nextlimit.com خلق کرده است . رندر کردن کل برنامه نیز به وسیله http://www.Discreet.com و در نهایت مدیریت بر اطلاعات و برنامه کلی و ساختارسازی روی فیلم با نرم افزار http://www.nxn-software.com انجام شده است .